Tuesday 10 July 2012

Fri!

Sitter återigen på Waynes coffe i Oslo men denna gången har jag min resväska och ryggsäck med mig.. jag har nämligen gått på fri som norrmännen säger (dvs jag är ledig! =)

Bild på hårt arbetande musikalartister! =)

Jag gillar verkligen mitt jobb.. men efter 2 veckors hårt arbete varje dag så är det väldigt skönt att kunna säga ha det ( min norska är ju nästan flytande vid det här laget. haha) till Color Magic och ta sitt pick och pack och flyga hem! Det tråkiga med det hela är att det tar typ en hel dag att ta sig hem!
Man tänker ju att det inte är så långt mellan Sverige och Norge och det är det inte heller... och flyget tar ju bara drygt en timme.. MEN oftast så flyger jag på eftermiddagen för de tidigare planen är så mycket dyrare. Så först brukar jag som vanligt sitta på Waynes i några timmar och dricka latte och internetta, sen ta flygtåget ut till Gardemoen, checka in och ta sig igenom säkerhetskontroller för att sen återigen vänta för att gå på planet! Landar på Kastrup (eftersom det på alla sätt och vis är bättre än att flyga till Sturup) och då ska man vänta på väskan och så. Sen tar jag tåget till Hässleholm och har jag tur så är det i tid (händer ibland) så jag hinner med bussen till Bjärnum och när jag väl har släpat väskan i uppförsbacken mot huset där jag bor så har klockan oftast blivit runt 9-tiden och hela dagen har gått!
Idag kommer det bli ännu senare innan jag är "hemma" för ska åka till Karlskrona och hälsa på min mamma och hennes man som även har besök av mina 2 systersöner. Så om allt klaffar och flyg och tåg och buss är i tid så kommer jag anlända i karlskrona vid halv 12... nästan 12 timmar efter det att jag gick på fri... MEN jag klagar inte (eller jo lite.. fast bara liiiite) för jag är ju ledig och då ska man ju inte stressa. SÅ jag lutar mig tillbaka, tar en sipp av min stora latte och börjar njuta av 2 veckors ledighet! =)

Mattiaz x

No comments:

Post a Comment

About Me

My photo
Musikaltokig kille som jobbar som musikalartist och som är musikalnörd ut i fingerspetsarna!