Monday 19 April 2010

Fast!

Hurra, jag har blivit frisk igen!! eller nästan iallafall. Febern har försvunnit men lite hosta har dröjt sig kvar och jag är fortfarande ganska trött, men ska gå till jobbet ikväll för första gången på över en vecka så det ska bli kul. Kommer väl kännas kul i ungefär en timme skulle jag tro sen är man nog less på det igen. =)
Min kära mamma flög hit i tisdags kväll för att ta hand om sitt stackars sjuka barn (dvs mig) och det var välbehövligt och fantastiskt snällt av henne. Tror att det gjorde så att jag blev friskare snabbare faktiskt. Problemet är nu att hon inte kan ta sig hem. Hon skulle ha flugit hem i fredags, men en liten vulkan på Island satte stopp för den tanken. Stod i tidningen idag att ca 63.000 flighter har ställts in över Europa under de 4 dagarna det varit flygstopp. 63.000!!!! det är många flygningar det!=)
Nu när flygen inte gick så började man fundera på om det fanns nått annat sätt för min mamma att ta sig hem. Vi kollade upp båt och hittade en inte allt för dyr biljett....till den 30.e april!!! Tåg har vi kollat upp priser på nätet och då ligger det på från 5000kr för en tågbiljett till köpenhamn via Bryssel. Åkte in till stan i fredags för att se på möjligheten att kanske få tag på en tågbiljett.
Gick först till en vanlig resebyrå, men de hänvisade oss vidare till eurorail där de säljer alla tågbiljetter. När vi kom dit så hade de 112 personer i kö och tog inte emot fler köande personer den dagen.
Åkte in där idag igen och tänkte att vi skulle ha bättre tur. Det såg ut såhär:
Det var kö från ingången och som snirklade sig runt huset och längs med hela gatan bort. Stod minst 150 personer i kö om inte fler. Kändes inte så lönt att ställa sig sist i den kön för man hade antagligen inte kommit fram innan dagen tagit slut.
Tanken är nu att mamma ska åka in tidigt imorgon för att se om hon kan hamna lite längre fram i kön och kanske lyckas få tag på nån biljett, annars är det ju bara att vänta och hoppas på att flyget ska komma igång igen nu i början på veckan!

mattiaz x

3 comments:

  1. OJOJOJ!!!
    Kramar till er båda!

    ReplyDelete
  2. Hmm, jag kan ju tala om att jag vet precis vad din mor går igenom, fast åt andra hållet!! Tänk om hon o jag bara kunde "agrakadabra sim sala bim - poff" o så har vi bytt plats! Det vore något. Tänk om jag bara hade varit trollkarl... Kram kram

    ReplyDelete
  3. Hur har det gått? Har ni fått tag i ngt flyg ännu? Kastrup och Sturup är iaf öppna igen.
    Kram

    ReplyDelete

About Me

My photo
Musikaltokig kille som jobbar som musikalartist och som är musikalnörd ut i fingerspetsarna!