Tuesday 6 April 2010

BESÖK!

Hej hopp vad tiden går och vad dålig jag är på att uppdatera min blogg kontinuerligt!!
Har haft 2 supermysiga helger som jag måste berätta om!
Förra helgen så kom en av mina allra bästa vänner och hälsade på nämligen Martina! Det var hon som var hemligheten jag inte kunde berätta om i mitt förra inlägg eftersom hennes föräldrar åxå var här i london men inte visste om att Martina skulle komma. Så vi överraskade dem utanför Billy Elliot the musical efter att de sett matinen! En väldigt lyckad överaskning!! Hade det super mysigt med dem och Martina men tiden gick ju alldelles för snabbt! Hon kom på lördagen och åkte hem på måndagen. Men är sååå glad att hon kom iallafall!! Vi han ju med lite...till och med att slinga mitt hår! =)
Här e lite bilder från förra helgen.

Sara och Martina på pub.

Martinas underbara föräldrar!

Vackra Martina som hon trivs bäst.. med ett glas rött vin! =)

Denna helgen så kom Helena med barn och mamma till stan!! Fantastiskt kul!
E lite avundsjuk för de har verkligen haft en musikal helg med 3 musikaler på 3 dagar!! =) Har hunnit med att umgåtts lite åxå, även fast det skulle ha blivit mer om jag inte hade fått migrän igår och var tvungen att åka hem och lägga mig istället för att umgås. Men det tog vi igen idag med en mysig dag på stan. Var lite turistiga och promenerade längs Themsen och titta på Big Ben, London eye och Westminster abbey. Efter att ha klättrat på lejonen vid Trafalgar square så sa jag och Sara hejdå till gänget som skulle bege sig till musikalerna (Helena och robin skulle se Hair och Sandra och Eva skulle spana in Les Miserables). Eftersom de har vatt på så mycket musikaler så ville ju jag åxå se musikal så klart. Men med tanke på att min budget är lite snäv just nu så kunde jag ju inte spendera så mycket pengar på det. Messade lite kompisar med kontakter men hittade inga bra biljetter. Jag och sara bestämde oss för att göra ett sista försök och promenerade till Royal Dury Lane för att se om vi kunde få någon billig biljett till musikalen Oliver som spelas där. Den trevliga tjejen i biljettkassan upplyser oss om att hon har biljetter kvar i alla prisklasser..från 80 pund ner till 17,50 (då du typ sitter högst upp bakom en stolpe). Jag nämde lite fint att jag jobbar på Dominion theatre... och då sa den FANTASTISKA kvinnan att då kunde jag få 2 biljetter för 25 pund stycket. Så jag och sara satt på Parkett på platser som egentligen kostade 80 pund och tittade på Kerry Ellis som sjöng As long as he needs me, och alla de fantastiska barnen. En fantastiskt fin föreställning visuellt..men måste säga att den var lite tråkig. Men den tog sig i andra akten och slutet var riktigt spännande... =)
Så nu har jag stillat mitt musikalbehov lite grann iallafall... men det brukar inte hålla sig lugnt så länge... =)

Hela galna gänget äter glass i St James´s park

Trafalgar Square


Sara utanför Oliver!

Mattiaz x

2 comments:

About Me

My photo
Musikaltokig kille som jobbar som musikalartist och som är musikalnörd ut i fingerspetsarna!