Sunday 11 April 2010

Sjuk!!

Jag tror att det är mest synd om mig i hela världen just nu!! Ingen har nog någonsin kommit i närheten av - eller kommer att komma i närheten av hur dåligt jag mår!!!

Ojdå....det var kanske lite att ta i..men hjälp vad ynklig man känner sig när man är sjuk, verkligen som att det är mest synd om mig i hela världen!
Det började i fredags då jag vaknade och hade huvudvärk och ont i magen. Det har gått nån äcklig magbacill på teatern som slår till ganska snabbt och gör att man spyr en sisådär varannan timme i en-2 dagar. (på en av tjejerna jag jobbar med så bröt det ut just på jobbet...och det hon fick tag på att spy i var en popcorn-box!) Så jag blev lite orolig att jag åxå fått denna magsjuka. Men efter en dag i sängen så mådde jag bättre och knallade iväg till jobbet.
Efter jobbet så kände jag mig ganska så orkeslös och hade fortfarande ont i magen men hade inte spytt så tänkte att det nog skulle gå över efter en god natts sömn. Tji fick jag! vaknade med feberfrossa mitt i natten och var även uppe och spydde (Även fast jag inte hade nått i magen.) Sen låg jag och vände och vred mig resten av natten och somnade inte igen förrän runt 6 halv 7 tiden.
Ringde sara som snällt införskaffade mat och medicin (snor dyr sådan...som tyvärr ändå inte hjälpte..haha...men tack sara du är BÄST!!! =)) och åkte ut till mig här i honor oak park....fast åkte typ hela london runt för jag hade lite dålig koll på hur bussarna gick. oops!
Efter ännu en sömnlös natt och en ofantligt lååååååååååååång dag så har jag nu tagit mig i säng. Dricker lemsip som är typ flytande paracetamol kan man säga. blandas med varmt vatten och ska ta ner feber och hjälpa mot alla de krämpor jag har! Har inte spytt nått mer än då på fredagsnatten, så är nog ingen maginfluensa jag har iallafall...hoppas nu bara på att febern har gått ner till imorgon. Har verkligen ont i hela kroppen och hur jag än är; stående, liggande, sittande, halvt liggande, halvt sittande...så finns det ingen skön ställning!!

Tyck synd om mig!!! Tror INGEN har mått så här dåligt någonsin....!!! =)
Mattiaz x

3 comments:

  1. Johodå, förutom att jag undvek att spy mådde jag precis som du för tre veckor sedan. Har typ inte haft feber på åratal innan då.Feberfrossa, ont överallt, hosta och snuva.

    Vet hur det känns då det är så kort tid sedan och tycker faktiskt väldigt synd om dig. :o)

    ReplyDelete
  2. Stackare! Hoppas att du blir bättre snart hjärtat! Har fått det där några gånger och det är inte kul!

    Ta hand om dig!

    Kram

    ReplyDelete

About Me

My photo
Musikaltokig kille som jobbar som musikalartist och som är musikalnörd ut i fingerspetsarna!