Saturday 27 March 2010

ÄNTLIGEN!!!

Sådär!!! Nu är det ÄNTLIGEN gjort!!! jag har totalt städat mitt rum!!!!!! Det är ju bara några veckor sedan jag skrev om det sist och nu är det äntligen gjort! haha.. Jag bestämde mig igår att det MÅSTE ske idag! men det var länge tveksamt om jag verkligen skulle lyckas! Jag började några gånger men hamnade gång på gång framför datorn igen efter bara några minuter! Det är ju sååå svårt att komma igång! Klockan tickade på och jag kände att det är nu eller aldrig...och det var tvunget att bli NU! Så jag tvingade upp mig själv och satte igång. Det knäppa är att när jag väl har kommit igång ordentligt så är det ju nästa kul att städa... synd bara att det är så svårt att komma dit!=)
Men nu är mitt rum rent och fint och jag kan visa bilder på hur det ser ut! =)
Är trött och borde sova, men fastnade (som vanligt) framför datorn och klockan har nu hunnit bli 2.05.. ojdå! Anledningen till att jag är extra tröttt var för att jag sov dåligt natten till idag. dels så vaknade jag tidigt för att hela huset skakade och lät som att det var jordbävning. Men det var det inte utan de höll bara på att gräva upp gatan utanför vårt hus...klockan 8 på morgonen! tack för det!!! Den andra anledningen till varför jag sov dåligt heter Spindlar!!
Igår när jag gick och la mig och skulle precis till att släcka lampan så tittar jag som tur var på mitt täcke. Brevid mig ca 30 cm bort kryper det en STOR spindel!! Jag fick lite panik och kastar upp täcket och hoppar ur sängen! Täcket hamnar över spindeln och jag får ännu mer panik när jag tänker på att spindeln kanske försvinner och då kommer jag absolut inte kunna sova i mitt rum. Så jag tassar fram till sängen igen och kastar tillbaka min del av täcket. Spindeln är fortfarande kvar där under! Visste inte riktigt vad jag skulle göra! Har haft spindlar i mitt rum typ 3 gånger tidigare och då har jag bett en av de jag bor med att ta bort dem. Jag HATAR spindlar! Men nu var klockan 3 på natten och mina flatmates sov så det var ju bara att ta tag i saken själv. Jag såg en plastbox som jag hade på golvet i mitt rum och tänkte att den kunde man nog fånga spindeln i. Med darrande hand så tog jag upp lådan och la den över spindeln. Så långt gick allt bra.. men sen insåg jag att jag inte hade någon tidning eller nått som jag kunde slajda (bra ord..haha) under, utan bara boxens lock som är lite knöligt. Jag ville inte släppa taget om lådan ifall spindeln skulle fly så jag stog där ett bra tag och visste inte vad jag skulle göra! Efter en stund så började spindeln klättra upp på ena sidan av boxen och jag tänkte att det var min chans. Jag lyfte upp boxen lite för att lägga locket under. Tyvärr, för spindeln...så kom han lite i kläm och blev lite mosad. Han levde fortfarande (halvt i alla fall) och jag vet att detta är hemskt, men jag kunde inte göra så mycket åt det!! Tog ut boxen i köket och lät den stå där tills idag. När jag kom ut till köket idag så var spindeln död och jag kunde slänga ut den...fast tyckte fortfarande det var läskigt!!! Usch!!! får rysningar till och med nu när jag skriver om det!!
Var tvungen att ta en bild på det så jag hade nått att visa här. Och för alla ni som inte tycker att spindeln ser så stor ut så kan jag ju bara meddela att den har benen indragna (för den e död) och den hade JÄTTE långa ben!!! Super läskig!!!!!!
Nu ska jag försöka sova...men ska först kolla så att jag inte har några oinbjudna gäster i min säng inatt!!

Mattiaz x

2 comments:

  1. Din spindelhistoria är världens roligaste!! Knasboll!

    ReplyDelete
  2. Usch, usch, usch....ryyyys. Jag kan säga att jag drog upp fötterna från golvet när jag såg bilden. Haha.

    Har svaga minnesbilder av oss två i full panik över diverse spindlar i lägenheten. Hur vi blev av med spindlarna minns jag inte. Har väl förträngt.

    Jaja.

    Jag skulle dött om det var jag som träffade på din spindel. Bra gjort!

    ReplyDelete

About Me

My photo
Musikaltokig kille som jobbar som musikalartist och som är musikalnörd ut i fingerspetsarna!