Friday 26 March 2010

Sex and the city!

oj oj oj vad tiden går fort...alltid! Har ju inte bloggat på år och dagar känns det som! Har som vanligt ingen bra ursäkt på varför utan det har helt enkelt inte blivit av! Har väl inte hänt sådär jättemycket spännande att berätta om heller!

Har haft ett par sköna dagar ledigt denna veckan! Har varit jätte skönt att bara kunna vara hemma en kväll och ta det lugnt och titta på film och inte jobba och komma hem vid midnatt!
I söndags så gjorde jag nått jag aldrig gjort förr: Lasagne!!! Det var ju inte alls svårt att göra!!! Vet inte riktigt varför jag tänkt att det skulle vara svårt innan...men det var ju bara att göra en vanlig köttfärssås och sen lägga lasagneplattor imellan!! Så här såg det ut iallafall!
Steka köttfärs och svamp! MYCKET svamp! =)

Kockar dricker ju alltid vin när de lagar mat!! Så lite rose vin smakade gott!

Klart för ugnen!
tadaa!! Färdig!!

Var supergott!! =)

Förutom att laga lasagne så har jag vatt och fikat på starbucks ganska mkt som vanligt!!
Jag skrev ju i ett tidigare inlägg om mitt starbucks-beroende.. och det har nu blivit så illa att jag gick in på ett starbucks på vägen till jobbet och tjejen i kassan säger: "Hej. Ska det vara en Grande vanilla latte till dig som vanligt"?!! När man blir igenkänd och de vet vad man alltid dricker, då vet man att man är på starbucks för mycket! =) Men det är ju såå gott!!!
Hänger ganska ofta på Starbucks med 2 trevliga tjejer som heter Sara och Bella. och då kan det se ut såhär!

Bella & Sara


Idag har varit en bra men annorlunda dag!
Var och såg matinen på min allra första teaterpjäs här i london! Valet föll på Private Lives. Mest för att min flatmate (alltså en av de jag delar lägenhet med) jobbar på teatern och kunde fixa billigare biljetter plus att Kim Cattrall (Samantha i Sex and the City) spelar huvudrollen!!! Det var en galen komedi om ett par som varit skilda i 5 år men som råkar springa på varandra när de båda är på bröllopsresa med sina nya partners. Gammal kärlek rostar aldrig som man säger och de inser att de älskar varandra fortfarande...men kan samtidigt inte riktigt komma överens.
Som sagt, en väldigt roligt pjäs. och Kim Cattrall var fantastisk!

När jag skulle åka hem efter föreställningen så gick jag som vanligt ner till Charing cross. Kollade när första bästa tåg skulle gå..och det var typ 2 min senare..så sprang till rätt perrong och hoppade på tåget! Satte mig till rätta och lyssnade på lite musik och spelade spel på min iphone. Tyckte att tåget sakta in och tänkte att nu borde det vara London Bridge där jag alltid byter tåg. Så jag reser mig upp och går ut till dörrarna...men tåget stannar inte... det bara fortsätter och fortsätter och fortsätter!! Inser till min förskräckelse att jag har hoppat på fel tåg!! Trodde att ALLA tågen från Charing cross går via London Bridge men det är visst bara 99% av dem som gör det!! Fick åka i 40 (!!) minuter innan det var dags för första station. Där var det bara att kliva av och ta första bästa tåg tillbaka till london bridge och sen vidare hem!! Men kom hem..bara drygt en och en halv timme efter vad jag hade planerat!

Nu ikväll så var jag och såg en musikal som heter Naked boys singing-The musical. Och det är precis vad titeln säger....fast lite mer dock.
Är som en cabaret kan man säga med självständiga låtar, oftast väldigt komiskt. Och ja, de är nakna! (Efter halva föreställningen iallafall!!) Väldigt speciellt. Kul, men konstigt! Men det var kul att ha sett den iallafall!! En kompis är med i den så var ju därför jag ville se den åxå!

Nu är klockan snart 3 och jag borde sova för längesen!
Måste gå upp i hyfsad tid imorgon i alla fall för jag ska städa!! Nä jag har FORTFARANDE inte gjort det ordentligt... men imorgon måste det ske! Ser väldigt mycket fram emot helgen!! Kan inte säga varför för det är en liten hemlis..och man vet aldrig vem som läser denna bloggen... men återkommer efter helgen och berättar!=) thihi!

Mattiaz x

2 comments:

  1. Så ja, det tar sig. Fin uppdatering, mycket fin bild på mig och Bella. Bra jobbat!!

    ReplyDelete
  2. Hade du ingen ostsås i lasagnen?

    ReplyDelete

About Me

My photo
Musikaltokig kille som jobbar som musikalartist och som är musikalnörd ut i fingerspetsarna!