Monday 8 March 2010

aj aj aj..det bultar och det bankar!

Idag har varit en sån dag som man bara känts helt onödig!!
Vaknade upp med värk i munnen...fast det har jag haft i en vecka nu. Min ena visdomstand har bestämt sig för att ge mig lite smärta...det tackar vi för.. NOT! Så jag säger att jag har tandvärk fast egentligen är det mer tandkötts värk. inte så mkt att göra åt utan bara att vänta ut. men ont gör det! Jag är inte så smärt tålig har jag märkt! Hatar till exempel att stretcha och det är till största delen för att det gör ju ont!! Kan inte plocka mina buskiga ögonbryn...för det gör SÅÅÅÅÅ ont!! jag fattar inte hur ni tjejer (och vissa killar åxå för den delen) klarar av att göra det så ofta! När jag spelade i La cage aux folles så var ögonbrynen tvungna att bli plockade! usch och ve och fy!!
När jag var 15 så flög jag, mamma och min syster till London över en weekend. På vägen tillbaka så slog mina öron lock nått så vansinnigt och det gjorde så ont så jag visste inte vart jag skulle bli av! Min syster tyckte detta var oerhört roligt eftersom jag hoppade upp och ner i min flygplans stol och sa: jag dör, jag dör..det gör så ont!!! kanske liiiiiiite överdrivet men ont som tusan gjorde det!!!! Så smärta är inget jag klarar av speciellt bra!
För att återgå till dagens onödighet... jag hade inte bara tandvärk utan åxå huvudvärk när jag vaknade...migrän! Steg ändå upp och gjorde frukost (i halv tempo) och gick tillbaka till sängen. Tog 2 värktabletter och tänkte att jag skulle sova bort både tandvärk och huvudvärk. Vaknade en och en halvtimme senare och hade fortfarande migrän, men tandvärken var nästan borta iallafall.
Lite senare så gick jag upp och tog ett varmt bad (VÄLDIGT varmt..brände mig lite när jag gick i..som sagt..låg smärt tröskel) och hittade som tur var en migrän tablett jag fått av min kära mor. Det hjälpte tack och lov och jag kunde ta mig till jobbet. Nu blir det en "tidigt" kväll (dvs att jag kommer i säng runt midnatt) och det kan nog behövas. Hoppas att jag är smärtfri imorgon.. men misstänker att min visdomstand inte vill ge sig riktigt än.

Mattiaz x

No comments:

Post a Comment

About Me

My photo
Musikaltokig kille som jobbar som musikalartist och som är musikalnörd ut i fingerspetsarna!