Wednesday 3 March 2010

Saker jag kommer sakna i London del 1

Dags att uppdatera bloggen för har varit lite dålig på det de senaste dagarna!
Har just kommit hem efter en kväll på jobbet. Var en väldigt lugn kväll med bara drygt 1200 i publiken. Det är ganska kul att tänka att man tycker att 1200 pers är lite! När jag var med i Saturday night fever (martina...jag hör din röst säga de orden..härmandes mig haha) så var det fullsatt då det var 900 i salongen och man tyckte att det var MÅNGA!! 900 på dominion theatre som rymmer 2000 personer känns som att det inte är nån där alls! =)
Har haft tandvärk hela dagen idag. Tydligen en visdomstand som bestämt sig för att växa lite till så här vid nästan 30 års ålder..!=) ont ont ont gör det...hoppas det gått över till imorgon!!

Jag fick lite roligt(fast ändå lite tråkigt.. men mest roligt) besked i veckan som gått.
Jag har fått jobb i We Will Rock You som ska spelas på cirkus i Stockholm! Det känns grymt kul att ha fått jobb...och få stå på scenen igen..och inte ute i foajen och sälja popcorn, men samtidigt så känns det tråkigt att lämna london!
Så idag kom jag på att jag ska lista saker som jag kommer sakna i london här på bloggen. Så lite då och då under de drygt 4 månaderna jag har kvar här i london kommer det komma: "Saker jag kommer sakna i London"! =)

OK.. here we go! (förresten.. sakerna har ingen inbördes rangordning...kanske sammanställer jag en lista när jag kommit hem av vad jag saknar mest och i vilken ordning.! )

En sak som jag kommer sakna med London är:

STARBUCKS!!!!!

Det finns nog inget mysigare än att promenera runt i ett vårigt london med en starbucks i handen! =) (eller för den delen ett snöigt london som det har varit lite i vinter!!)
Jag spenderar alldeles för mkt pengar på starbucks. Det blir nog en kaffe där varje dag! Oftast en Vanilla Latte (alltid Grande dvs mellan storlek!) eller på sommaren när det är varmt så är en Caramel frappucino FANTASTISKT gott!! Under julen så har de Gingerbread latte (alltså pepparkaks-latte) vilket åxå är en höjdare. Önskar att de hade den året om!!!
Starbucks.et på bilden är ett som jag besöker ganska så ofta. Det ligger på vägen till jobbet så det är lätt att svänga inom och ta med sig en vanilla latte till jobbet. Även på söndagsmornar så blir det starbucks till frukost innan jobbet och då blir det alltid gröt och mackor vilket är gott!=)
Men bäst är nog när man har varit och tagit dansklass och sätta sig på ett starbucks med underbara vänner och sitta och prata skit och dricka kaffe innan man ska till jobbet!!! det kommer jag sakna grymt mycket när jag flyttar!

Mattiaz x

1 comment:

  1. Grattis till jobbet! Förstår att du kommer sakna London men latte har vi faktiskt i Sverige oxå... :) Själv tar jag alltid en stor vanilj & hasselnöts latte innan jobb. Hur gott som helst att starta dagen med.
    Ha det riktigt gott och var rädd om dig! Kram

    ReplyDelete

About Me

My photo
Musikaltokig kille som jobbar som musikalartist och som är musikalnörd ut i fingerspetsarna!