Monday 14 June 2010

En och en halv vecka...

oj oj oj...tiden går just nu alldeles för snabbt!! Nu är det helt plötsligt bara en och en halv vecka kvar tills jag flyttar från london. har en vecka kvar på jobbet!! vad hände liksom?!! svisch...svusch!!!

Är nu åter i Streatham hos tjejerna...även fast den ena av dem (Bella) har sin mamma på besök och har bott på hotell denna helgen så henne har jag inte sett på länge. Själv var jag åxå bortskuffad från lägenheten för Sara hade 2 kompisar på besök i veckan och att försöka sova 4 stycken i Saras säng skulle vara lite väl trångt... Så jag har kännt mig lite hemlös.. men nu e jag "hemma" igen i det röda porr-rummet med skrikande polacker på övervåningen! underbart! haha=)

I veckan som gått har jag jobbat jobbat och jobbat... har även gått på musikal! Eftersom Sara hade besök här så skulle de gå på musikal såklart. De var och såg Legally Blonde och Billy Eliot. Jag har redan sett dem..men blev så klart sugen att åxå se nått när jag hörde att de skulle gå. Så jag och en kompis från jobbet gick och såg Love never dies, Andrew Lloyd Webbers nya musikal som är en fortsättning av Phantom of the opera! Den var faktiskt helt ok. Lite små seg på sina ställen.. men mycket coola effekter och snygg scen och bra framfört så den är helt klart sevärd!!

I torsdags så åkte jag och saras besök (som bestod av Julia och Åsa) till Borough market som ligger vid London Bridge! En väldigt trevlig matmarknad med mat och dryck av alla dess olika slag! Man kan säga att man tog sig därifrån mätt och belåten och lite fattigare (speciellt om man blev lite smålurad av en väldigt ivrig försäljare av Turkish delights!)
Så här såg det ut iallafall:


Skrev för några veckor sedan att jag skulle skriva vad jag skulle sakna med london!
Kom på en sak idag som jag kommer sakna; dubbeldeckarbussarna!!! att sitta en våning upp i bussen!! det är ju såå mysigt och gör hela resan så mycket roligare!!!! Inte för att jag åkt jätte jätte mycket buss här i london men de gånger jag gör det så sitter jag alltid där uppe...och gärna längst fram åxå för då känns det nästan som att man flyger! =)

Nu är det läggdags här i Streatham....efter situps(måste få platt mage tills rock you börjar!=) ) och tvättupphängning! Så här myisigt är det hos Sara:



Mattiaz x

1 comment:

About Me

My photo
Musikaltokig kille som jobbar som musikalartist och som är musikalnörd ut i fingerspetsarna!