Monday 21 June 2010

Time to say goodbye!

Jaha..så var det dags att ta farväl. =(
Jobbade mitt sista pass på Dominion Theatre i lördags, och inte för att jag kommer sakna jobbet i sig så värst mycket (även fast jag faktiskt måste erkänna att jag trivs bra i service yrket och gillar att stå i kiosk och sälja popcorn, godis och läsk) så kommer jag sakna alla fantastiska människor som jag jobbat med!!
Hade en väldigt kul sista dag på jobbet och fick både kort och svenska köttbullar, svensk cider (kopperberg) och en kålrot!! Kålroten fick jag INTE för att jag e trög som en eller ser ut som en utan för att kålrot på engelska är: swede(= svensk). =)
Efter att sista popcorn-boxen var såld, kassan var räknad, godispåsarna var nedtagna från krokarna och allt var städat och fint så kändes det faktiskt lite vemodigt att säga hejdå till "min" lilla kiosk! Men kvällen var ju knappast slut för det (den hade nästan bara börjat!!)
Efter att Jag, Sara och Bella hade en "Gay night out" dagen innan då vi gick till klubben Popstarz och dansade oss svettiga så skulle vi på lördagskvällen gå till ett av mina favoritställen nämligen pianobaren The Players! Där drack vi vin och sprite och hade en fantastik kul kväll. Mer om den galna kvällen och bilder finns på dansilondon.com. =)
Idag (måndag) så var det dags för sista danslektionen på Pineapple. Väldigt kul klass som vanligt och det kändes åxå tråkigt att säga hejdå till fantastiska läraren Linda som verkligen fått mig att känna mig som en dansare genom att ställa mig längst fram på uppvärmingen och låta mig gå först på diagonaler!! =)Filmade sista gången vi dansade dagens kombination och det såg ut såhär! (det är jag i grönt linne längst bort! ;) )

Efter dansklassen så var det som vanligt dags för en Starbucks med Joe (som är killen som är framför mig i videon), Sara och Bella.Och sen blev det mat på Satsuma, en japansk restaurang som vi gått förbi tidigare men aldrig varit inne på och det var synd för det var fantastisk god mat för ett bra pris!

Dagen avslutades (såklart!) med ett sista musikalbesök! denna gång styrde jag och Sara kosan till Palladium för att se Sister Act the musical!! Den är såklart baserad på filmen med samma namn och är en väldigt kul föreställningen som handlar om nattklubbs sångerskan Deloris som blir vittne till ett mord och tvingas gömma sig som nunna i ett kloster. I filmen spelas Deloris av Whoppie Goldburg..men i musikalen spelas rollen av fantastiska Patina Miller och jag måste säga att hon lyfter hela föreställningen!!


Har varit en grymt kul dag och det känns väldigt overkligt att tänka att imorgon är sista hela dagen i London för sen bär det av till moder svea på onsdag!!

MEN.....även fast det är många hejdå´s nu..så känns det ändå skönt att säga...hejdå...men vi ses snart igen för jag vet att jag kommer komma tillbaka hit inom en snar framtid!! Då gör det inte lika ont i hjärtat att lämna..!

Mattiaz x

No comments:

Post a Comment

About Me

My photo
Musikaltokig kille som jobbar som musikalartist och som är musikalnörd ut i fingerspetsarna!