Saturday 5 June 2010

London-sverige-London

Nu är det hektiska dagar! Som ni förstår av mitt förra inlägg så har jag nu flyttat från mitt fina rum i Honor oak park och flyttat ut till ett nästan ännu finare rum (om än mindre fast med röd porr-belysning...bara det..! =)) i Streatham. Från att ha delat lägenhet med 2 killar, delar jag nu lägenhet med 2 tjejer istället (och 2 galna polacker som jag dock ännu inte haft äran att få träffa). Har inte hunnit vara här så mycket dock för dagen efter att jag flyttade från Honor oak park så skulle jag flyga till Stockholm för att flytta in i min lägenhet där (väldigt mycket flyttande på få dagar!) Hade delat upp alla mina saker här i london så ungefär hälften (fast kanske lite mer tyvärr) hamnade i högen som blev kvar i London och resten skulle jag ta med mig till Stockholm så att jag hade mindre att ta med när jag flyger hem "för gott" den 23 juni. Som tur var så vägde jag min väska innan jag åkte ut till flygplatsen och insåg att väskan var 5 kg för tung. Skulle ju åka med Ryanair och där får man bara ha 15kg i incheckat bagage..och de tar 20 pund/kg övervikt...och det ville jag inte betala. Så det var bara att packa om. Ut med alla böckerna jag hade i mitt handbagage och flytta över massa kläder där i stället. Var fortfarande lite nervös när jag skulle checka in och satte med darrande hand (dels för att väskan var tung men för att jag var nervös åxå) väskan på bandet och tittade lite skrämt på vad vågen skulle visa. 14,7 kg!! phu!!! =)

Hade förövrigt en spännande kväll/natt för jag jobbade på måndagskvällen och sen var det bara att hålla sig vaken för mitt plan gick 6.05 tisdag morgon och det skulle inte vara lönt att åka hem efter jobbet och sova en timme och sen försöka ta sig tillbaka in till stan via säkert 5 nattbusar så det blev lite pub-häng fram till klockan 2. Sen promenerade jag till Liverpool street där jag tog bussen kl 3 ut till Stansted aiport.
Väl i Stockholm så var planen att jag skulle möta upp min vän Lill-anna som hade nycklarna till min nya lägenhet och sen skulle jag åka ut till min pappa i Uppsala och hämta mitt bohag....men den planen ändrades lite när min pappa ringde och sa att de hade redan packat in allt i bilen och skulle möta upp mig i Stockholm. Så himla snällt och bra!!
Gick bra att flytta in även fast det var en konstig känsla att tänka att jag nu ska bo där! Det är MIN lägenhet!!=) Speciellt eftersom jag nu är tillbaka i London igen och ska vara här och jobba i 2,5 veckor till.
Känner mig lite splittrad för tillfället... Även min hjärna har fått sig en törn och vet inte riktigt vilket språk som jag ska prata.. har idag pratat svenska med engelska kompisar på jobbet och pratat engelska med Sara.. blir så när jag inte tänker då kan det komma vilket språk som helst!

Imorgon är det jobb som gäller hela dagen sen på söndag så ska jag göra min London debut på scenen (och min avskedskonsert samtidigt haha.. första och ända =) ) Ska sjunga i en Stephen Schwartz -cabaret som vi har repat till nu i några veckor. Ska bli väldigt kul och spännande... hoppas bara att jag kommer ihåg texten på alla låtarna!=) Återkommer med info om det nästa vecka... och det kommer säkert nån slags recension på dansilondon-bloggen!

Nu är det läggdags här i Streatham. Jag, Sara, Nemo och Ulban ska alla krypa ner i sängen och sova så vi orkar med morgondagens äventyr....vad det nu blir för något. Nått blir det säkert... vi bor ju faktiskt i London! =)

Mattiaz x

No comments:

Post a Comment

About Me

My photo
Musikaltokig kille som jobbar som musikalartist och som är musikalnörd ut i fingerspetsarna!