Sunday 18 July 2010

Repvecka 2.

Så har andra veckan av we will rock you rep gått av stapeln. Denna veckan har det varit mer dansrep och det är kul..men tufft..så denna veckan kan sammanfattas med ett stort AJ!
AJ i kroppen. Mycket träningsvärk precis överallt! AJ i huvudet. Inte för att jag haft huvudvärk men att det gör lite ont i hjärnan för det är så mycket som ska bankas in där med texter, stämmor och konstiga koreografier. Jag tror att jag tänkte att det skulle bli ganska lätt eftersom jag sett föreställningen så mycket och har lite koll på koreografierna, men den är ju en sak att veta ungefär vad det gör utifrån vad man sett och en helt annan att verkligen göra det. Det är inte speciellt logiska koreografier så det har vatt ganska så tuff repvecka. Jag har ju aldrig varit en fantastisk dansare. Jag är ganska så all round i både sång och dans men nån Bob Fosse, Fred Astaire eller Mikhail Baryshnikov kommer jag aldrig att bli (i och för sig så vet jag inte hur snyggt baryshnikov hade dansat we will rock you.. men ändå!) så det är tuffa tider på repen just nu. Men det är väl kul med en ordentlig utmaning?!? =)

Har fin besök från skåne just nu! Är Helena som kommit hit från Bjärnum. Hon kom i torsdags och stannar till början ev nästa vecka. Väldigt mysigt! Har inte gjort så mycket mest druckit The och pratat om alllt mellan himmel och jord. Igår var vi på bio och såg För kärleken. Helena hade läst nån bra recension den fått och trodde att den skulle vara bra och det lilla jag läste om den så verkade den som en bra film... men när eftertexterna började rulla och ljuset gick upp i salongen så tittade jag och helena bara på varandra och visste inte riktigt vad vi skulle säga... En väldigt blek svensk kopia av den fantastiska filmen Crash! Så den får bara 2 av 5 popcorn från mig!

Idag är det söndag och ledig dag för en musikalartist!=) Så jag ska bara vara hemma och tvätta och slappa. Helena ska iväg och träffa en annan musikalartist! =)

Mattiaz x

1 comment:

  1. Oh, jag hade tänkt gå och se den! Då kan man skippa det kanske ... Vi ses imorrn! Puss

    ReplyDelete

About Me

My photo
Musikaltokig kille som jobbar som musikalartist och som är musikalnörd ut i fingerspetsarna!