Sunday 11 July 2010

Stockholm i mitt hjärta?

Så har första veckan gått i stockhlm. Har vatt mycket nya intryck och människor.. men återkommer till det.

Tänkte först lite kort bara berätta om helgen.
Åkte som sagt från Musikaldrömmar i stöde heeeeeeeeela vägen ner till skåne. (natt tåg!) Där så fick jag sova 2 timmar innan det var dags att göra sig fin och sen åka iväg till min kusins bröllop. Det var ett väldigt fint bröllop och bröllopsfesten vad väldigt lyckad med god mat och gott vin, fina tal och bra musik.
Dagen efter var det dags för barn kalas för min systers äldsta son som fyllde 3! Ballonger, lekar och tårta innan det var dags att åka tillbaka till Stockholm. Bilade upp med min mamma och hennes man. Åkte inom Bjärnum och hämtade uppp lite saker som jag haft stående där, och mamma hade med sig saker som vatt hemma hos dem i karlskrona så nu har jag nog fått ihop det mesta av mina saker som vatt utspridda över halva sverige. Finns lite kvar i malmö som jag ska få upp om nån vecka...plus att jag lämnade kvar en del i London åxå som jag ska försöka få hem.

Sen var det alltså (äntligen?!) dags för måndag och första repdagen av We will rock you Stockholm! Det var med lite fjärilar i magen som jag åkte ut mot östermalm och vår replokal. Men veckan har gått bra. mycket trevligt folk både i ensemblen och alla som jobbar med produktionen. Har mest varit sångrep denna första veckan och det är ju bra låtar så det är kul att sjunga. Hade första dansrepet igår (lördag) och körde då öppningsnumret som är Radio Gaga. Jag har ju sett det X-antal gånger, men det är klurig koreografi och AJ AJ AJ vad ont man har i kroppen idag. Vem kunde ana att se så robotaktig ut kunde få muskler man inte ens visste att man hade att göra ont. =)

Jag har ju vatt lite tveksam till att bo i Sthlm igen. Har väl inte haft de bästa minnena från den här staden... men måste faktiskt erkänna att stockholm kan vara väldiogt vackert. Var och hälsade på Martina på Kungsholmen i fredags och sen tog vi en promenad där...och det var helt underbart i en varm sommarkväll. Hoppas på att det varma vädret håller i sig för då kommer det bli många mysiga kvällar på mälarpaviljongen och kungsholmen. =)

Men visst saknar jag london!! =)

Mattaiz x

No comments:

Post a Comment

About Me

My photo
Musikaltokig kille som jobbar som musikalartist och som är musikalnörd ut i fingerspetsarna!