Monday 14 February 2011

Frusna händer

Jag går alltid för tunt klädd när det e kallt.. beror mesta dels på att jag har samma kläder (dvs jacka och så) på mig när det sen blir lite varmare som jag har när det e kallt. Klart att jag har halsduk och vantar när det e kallt vilket jag inte har när det blir varmt.. men annars har jag i princip samma kläder! De flesta som känner mig brukar klaga på detta faktum.. och idag så var det det första läkaren (som jag aldrig träffat förr) sa till mig!!! Ja jag vet!!! Det är 13 minus ute och jag går omklädd som att det är vår på väg... önsketänkande kanske! Och jo, jag fryser ibland...men tydligen inte tillräckligt mkt för att jag ska tycka det är jobbigt och för att jag ska gå och köpa en varm vinterjacka! =)

Idag när jag gick från bussen så hade jag inte tagit upp mina vantar från min väska. Hade en matkasse i ena handen så orkade inte stanna och plocka upp mina vantar så jag promenerade på i snön... När jag kom fram till mitt hus (en promenad på typ 5 min) så gjorde mina händer så vansinnigt ont att jag inte kan påminna mig om nått liknande... de var så frusna!!! Känsel var ju inte att prata om (eller jo.. för det gjorde så ont att jag inte kände nått annat) så när jag väl lyckats få upp mina nycklar ur min alldeles för trånga jeansficka (aj aj aj aj aj) och kommit innanför dörren så gick jag till badrummet och spolade mina händer med kallt vatten och det kändes som varmt!
eså småningom började ju mina händer att tina och just nu, en halvtimme efter att jag kommit hem, så känns det mycket bättre..även fast jag fortfarande känner i händerna att de varit frusna! Det slog mig, när jag stod där och sköljde händerna, att min kropp är lite så just nu... Att man skulle kunna säga att jag håller på att tina... jag mår bättre och bättre men det går långsamt... Man kan inte ta upp en frusen kyckling och förvänta sig att den ska vara stek klar på 5 minuter... att tina tar lång tid....
Men jag hoppas att jag ska vara färdig tinad snart (this chicken wants to be cooked! lol)...men tills dess är det väl bara att vänta...och kanske lägga mig själv i nått varmt vattenbad.

Mattiaz x

No comments:

Post a Comment

About Me

My photo
Musikaltokig kille som jobbar som musikalartist och som är musikalnörd ut i fingerspetsarna!