Thursday 24 February 2011

Migrän

Det finns nog inget värre än att ha migrän (eller jo klart det finns massor av saker som säkert är värre.. men tror ni fattar vad jag menar...att det är fruktansvärt att ha migrän!)
Att känna huvudvärken komma smygande men inte veta om det är "vanlig" huvudvärk eller migrän... sen när illamåendet kommer då inser man att det är migrän...men då är det lite för sent att göra så mkt åt... och sen så exploderar huvudet typ och man kan inte göra så mkt annat än att bara ligga ner. Jag har väl ganska "tur" egentligen för min migrän brukar gå över om jag lyckas sova någon timme, men sen känner man sig ändå mossig i en dag efter!
Idag så hade jag redan sovit på dagen så när jag insåg att jag hade migrän så kunde jag inte somna!
Har fått speciella migrän tabletter av min mamma, men problemet är att för att de ska hjälpa så måste man ta de innan migränen brutit ut..och jag har alltid så svårt att säga om det är migrän eller vanlig huvudvärk när det börjar så jag tar alltid de där tabletterna för sent (vill ju inte ta dem i onödan heller...)
Misstänker att anledningen till att jag fick migrän idag är för att jag inte gjort något! ja jag vet det låter knäppt, men så är det ofta tycker jag! Steg upp vid 10 och åt frukost och satt framför datorn och tv:n hela förmiddagen... kände mig trött och hade den där "lilla huvudvärken" vid halv 4 tiden så jag gick och sov middag en timme. När jag vaknade så hade jag fortfarande ont i huvudet..och sen gick det bara utför.
Jag är sjukskriven och meningen är ju att jag ska vila.. men det är svårt att hitta en bra balans.. för man mår ju bra av att röra på sig åxå.
Jag är väldigt dålig på att göra det jag har tänkt jag ska göra om jag inte har en jätte stor anledning att göra dem (eller nån som tvingar mig..haha), men ska försöka bli bättre på det! kanske dags att skriva ett schema för morgondagen!

Mattiaz x

No comments:

Post a Comment

About Me

My photo
Musikaltokig kille som jobbar som musikalartist och som är musikalnörd ut i fingerspetsarna!