Wednesday 2 March 2011

Uppdatering

Nu var det ju någon vecka sedan jag skrev så tyckte det var dags för en liten uppdatering!
Har väl inte hänt jätte mycket men ändå! =)
Mår stadigt bättre tycker jag men det går väldigt långsamt och det är ju så klart jätte frustrerande, men får väl samtidigt vara glad att det blir bättre och inte går åt andra hållet!

Förra veckan bjöd inte på några jätte överraskningar... hade mysiga dagar hos min kära vän Martina (även med Emmili, "Piff" och "Batongen") och var på bio med en annan god vän; Jonas. Filmen var Disney´s Trassel i 3D. Blev lite besviken när jag insåg att vi skulle se den på svenska för tycker oftast att det är bättre på original språk... Men måste säga att Måns Zelmerlöw och framför allt Molly Sandén som gör rösterna för huvudrollerna var underbara!! Även Charlotte Strandberg som gör rösten till häxan var åxå otroligt bra! Det var en fantastiskt bra film...äntligen har Disney gått tillbaka till att göra "klassiska" disney musikalfilmer!! Gillar det starkt!!!

Sen jag skrev sist har jag åxå startat en ny blogg. Det känns kanske lite konstigt eftersom jag varit så dålig på att skriva här... Men min nya blogg handlar om ett specifikt ämne som ligger mig väldigt varmt om hjärtat..nämligen Musikaler! Så kolla in den på adressen: http://mattiazmusikalblogg.blogspot.com/

Har även börjat skriva lite låtar, spelat in dem och lagt upp dem på Youtube så ta gärna en titt där och lyssna! Vet inte vad det ska bli av dem..men kul att ha slängt ut dem i världen lite iallafall!=)
Adressen är: http://www.youtube.com/user/tiaz

Min mamma var här igår och hälsade på. Hade en trevlig dag med en liten shopping tur på Clas Ohlsons där det bl.a inhandlades verktygslåda, lampa, och dvd-filmer! Eftermiddag/kväll spenderades med att titta på filmen Den bästa sommaren och Music and lyrics... och även såklart tv programmen Vem vet mest och Halv åtta hos mig! Lagade mat gjorde vi åxå. En väldigt god lax och till efterrätt fantastisk Marängsviss!


Idag så var det frukost klockan 8 för sen skulle mamma åka till tåget vid nio. Tänkte att jag kanske skulle gått och lägga mig igen, men det gjorde jag inte utan fastnade framför tv:n. Tvingade mig själv ut på en promenad i det fantastiska vädret för att sen vara nära att missa min tvätt tid. Det var tur att jag inte gjorde det... När jag kom till tvättstugan så hängde det en lapp på dörren:


Jag har ju letat efter en soffa sen jag flyttade in i min lägenhet (om än inte så intensivt) men inte hittat någon. Så jag tänkte att det var ju bara att ringa och se om det fanns en soffa till mig. Det fanns det! Det visade sig att det var tjejen som bor ovanför mig och som nu har flyttat ut och som inte skulle ta med sig sin soffa... den är inte jätte fin, men den gör det en soffa ska göra nämligen att vara skön att sitta i! Så jag e glad att jag äntligen har en soffa... ska bara komma på hur jag nu ska möblera i min lägenhet...
Så här ser soffan ut:


Mattiaz x

No comments:

Post a Comment

About Me

My photo
Musikaltokig kille som jobbar som musikalartist och som är musikalnörd ut i fingerspetsarna!