Monday 7 March 2011

Ladda batterierna!

Jag satt hemma i min soffa i torsdags och messade med min kära vän Sara. Hon bor i Piteå och pluggar till danslärare där så vi ses inte så ofta just nu. Det är väldigt synd.
Det vi båda har gemensamt (förutom att vi är musikalnördar och gillar att flamsa och tramsa och göra bort oss lite varstans...) är att vi båda har en kärlek till musikteaterskolan i Bjärnum och vår gemensamma vän Helena!
När jag och Sara messades på torsdags kvällen så skulle hon gå och lägga sig tidigt för hon skulle åke ner till just Bjärnum dagen efter för att låna lite scenkläder (mer om det i nästa inlägg) och för att se premiären av musikteaterskolans vårshow, en föreställning som jag varit lite involverad i då jag och min andra fantastiska vän Martina varit de som spånat fram vilka musikaler de skulle göra, valt låtar och klippt musik mm. Jag ville såååååå gärna se premiären men tyckte att det blev lite flängigt att åka ner till skåne igen efter att jag varit där i söndags/måndags.. plus att det är ju så himla dyrt att åka tåg att jag kände att jag inte skulle ha råd. Men nånstans runt kvart över 10 på torsdags kvällen så fick jag bara en så stark längtan efter att åka ner. Jag var tvungen!!! Så jag gick in på sj..hittade 2 tåg som inte var allt för dyra (beror på vad man jämför med för visso...men det var helt ok...) och snabb packade, gick och la mig, för att sen gå upp kl 6 dagen efter och åka ner till Skåne! =)
Sara visste inte att jag skulle komma... var lite "elak" och messade med henne på vägen ner och frågade om hon var framme och sånt och sa att jag satt hemma i min soffa och tittade på Glee när jag i själva verket kom till hässleholm 10 minuter före henne!
Jag mötte upp Helena och gick sen och satte mig på ett cafe och väntade in Helena och Sara....
det var en förvånad Sara som upptäckte mig bakom en stolpe...=) det är såå roligt att överraska folk! =)


Men än var det inte slut på det roliga!!
Vi spenderade större delen av eftermiddagen på det där cafet och bara mös och njöt av att vara på samma ställe igen och pratade om allt mellan himmel och jord!
Sen var det dags att dra sig till Bjärnum och göra sig snygg inför kvällens premiär..där det väntade en till som inte visste att jag skulle dyka upp, nämligen Martina!! En stor anledning till att jag ville se premiären åxå var ju för att vara där för och med Martina... Så jag dök upp på skolan och stod helt plötsligt framför henne och det tror jag uppskattades... =)

Föreställningen var jätterolig att se!! Var fantastiskt kul att se slutresultatet när man varit med och jobbat fram det i början men sen inte sett eller hört nånting!! Fantastiskt kul och väldigt duktiga elever och vilket jobb de lagt ner på skolan!!! E SÅÅÅÅÅÅ stolt över min fantastiska vän Martina som e så grymt duktig och som verkligen har jobbat och slitit och har uppnått fantastiskt resultat och helt underbara nummer!!!

Lite bilder från föreställningen:







På lördagen så var det mys på förmiddagen och sen dags för den nästan obligatoriska långpromenaden runt sjön!! Det är en fantastisk promenad som, eftersom vi nu gått den x antal gånger, innebär vissa "måsten"; Man måste balansera på trädet över vattnet (läs JAG måste..), måste balansera på ett annat större träd som ligger ner.. ibland åxå hjula på det, måste snurra några varv på grinden ut från kohagen, måste gå ut på bryggan (egentligen åxå klättra upp i hopptornet men just den punkten missade vi nu sist) och så måste man (läs JAG igen) gunga!
Man kan ju verkligen undra om det är så att det var 3 stycken 8-åringar som var ute och promenerade eller om det verkligen är så att vi är 43, 30 och 27?! Fast ålder är bara en siffra eller hur?! =) Vi skuttade runt som barn i skogen...var ute på isen och klättrade först ner för en brant sluttning, för att sen klättra upp för en annan (för att komma i solsken) och sen tillbaka ner igen!! Och vi krossade is som om det var det roligaste på jorden! =) HELT UNDERBART!!! det är livskvalite!!!
Här kommer lite bilder från "äventyret"

Balansgång på stock nr 1


Balansgång på stock nr 2



Här var det brant...


Var tvungna att klättra brant uppför för att hitta solen, men det var det värt!


Ute på hal is?! =)


Fanns mycket is att krossa! =)

På kvällen var det ju melodifestivalen (andra chansen) och obligatorisk tacos. Och i bjärnum så ska det göras ordentligt så vi skapade röstkort och satt och bedömde bidragen och mumsade i oss tacos och godis!! väldigt mysigt även fast vi kanske inte riktigt tyckte att det var rätt bidrag som gick vidare... (eller Helena och Sara älskade ju trams-the Moniker! =)

Mitt "röst-kort"...

Sara åkte ner och hälsade på sina syskon på söndagen, men själv stannade jag kvar i Bjärnum en dag till och åkte tillbaka till stockholm idag (måndag)
Känner verkligen hur skönt det var att bara få umgås med människor som man tycker så mycket om.. har skrattat väldigt mycket denna helg och det är en bra medicin! Måste nog ta och åka ner snart igen... =)


Två knäppgökar i en Ica-butik!! <3

Mattiaz x

1 comment:

About Me

My photo
Musikaltokig kille som jobbar som musikalartist och som är musikalnörd ut i fingerspetsarna!