Friday 11 February 2011

Gay halv-åtta hos mig...trams!

Sitter framför datorn men har tv.n på i bakgrunden och då kommer det en reklam för programmet Halv åtta hos mig. Nu när jag har bott hemma hos min mamma i drygt en månad så har jag sett nästan alla avsnitt av detta faktiskt ganska underhållande program. På reklamen för nästa vecka så säger dem: "Nu är det gay-vecka på halv åtta hos mig"!!!! Och jag kan ju inte annat än att reagera!! Varför måste man ha en gay-vecka?! Kan man inte som gay vara med i programmet i vanliga fall utan man måste ha en special vecka?! För är man gay så kan man ju inte umgås med "vanliga heterosexuella" människor?!? Snacka om att spä på fördomar... De tror säkert att de gör något bra som har en gay-vecka men det blir ju bara så fel! Vad har din sexuella läggning för roll i ett matlagningsprogram?!?! Dåligt tv 4!!!

Mattiaz x

2 comments:

  1. De hade faktiskt par-vecka i höstas och då var det ett gay-par med så då hade de inte något speciellt för gay-par. Men jag håller med dig. Jag reagerade också på det när jag såg reklamen.

    ReplyDelete
  2. Tänk om folk bara kunde sluta lägga sån vikt vid sexualitet! Det blir så fel när folk försöker visa att dom inte är tex. homofober och vänder på det så det blir att visa att homosexuella "är" annorlunda. *suckar* Undras om Tv4 någonsin skulle göra en vecka för de med invandrarbakgrund?

    ReplyDelete

About Me

My photo
Musikaltokig kille som jobbar som musikalartist och som är musikalnörd ut i fingerspetsarna!