Sunday 21 February 2010

barnslig mat!

Kommer ni ihåg när man var liten och man ville blanda all mat man fick! tja, kanske inte precis allt, men man var mycket för att testa på iallafall...blandade olika läsk, rotade runt lite i skafferiet hemma och blandade ihop det man hittade för att se hur det smakade! (Vissa av mina vänner kommer påstå att jag gör så fortfarande; öl/fanta, Rödvin/cola mm... och det är sant=) )
När jag kom hem nu ikväll så var jag lite hungrig! Jag skrev i ett föregående inlägg om att jag äter mycket cheerios...gick ut i köket och hällde upp cheerios i en skål och gick till kylskpåpet för att hämta mjölk...men det var slut! Det är ju lite torrt att äta cheerios bara som de är...men hade coca cola i kylen. Så jag tänkte: Gör så att du provar!!! =) Så det gjorde jag!! Man lever bara en gång och om man inte testar så vet man ju inte. Man kanske har missat värsta bästa smakupplevelsen bara för att det inte är det normala att blanda cheerios och cola.....kan nu utav egen erfarenhet säga att man inte har missat någonting! var ingen större hit! Så nu vet ni iallafall om ni åxå skulle bli sugna på att testa; Cherios/coca cola 1poäng av 10! =)
Cherios och cola


Nått som däremot får 10 poäng av 10 är Crumpets!! Crumpets är som ett mellanting av tjockpankaka och våffla ungefär. Det är tjocka runda "kakor" som man rostar så de blir spröda på utsidan (som våfflor) men de e mjuka på insidan (pannkaka). Sen kan man ha vilket pålägg som helst. Godast tycker jag är bara att ha smör (som smälter eftersom de är varma) eller, som jag hade ikväll, philladelfia (hur nu det stavas...orkar inte gå ut i köket och kolla =) )

Crumpets

Mattiaz x

No comments:

Post a Comment

About Me

My photo
Musikaltokig kille som jobbar som musikalartist och som är musikalnörd ut i fingerspetsarna!