Wednesday 10 February 2010

smaken är som baken!


Jag jobbar som de flesta som läser detta vet på Dominion theatre här i london. Och på den teatern spelas Queen-musikalen We Will Rock You. Och alla gillar ju queen....skulle man kunna tro.. men icke,... inte ens vissa av de som köpt biljett till musikalen.
Idag var det två kvinnor i 40-års åldern som gick ut efter halva andra akten och tyckte att de skulle få pengarna tillbaka för att det var så fruktansvärt dåligt. Det här är inte vad musikal är och inte kunde sjunga icke!! De tyckte till och med att de skulle kunna stämma teatern för att spelar sån här skit!
De frågade mig om jag visste om Mazz Murray (som spelar Killer queen) var en kvinna eller en man.
"En kvinna" svarade jag.
"Fruktansvärt", sa kvinnan. "Det värsta jag någonsin hart hört. Hon kan ju inte sjunga... har du hört henne?!"
"Ja...typ varje kväll och hon är FANTASTISK!!!"
Kvinnan höll på att ramla ihop av chock när hon hörde att jag tyckte att Mazz var fantastisk...haha, sen stormade de ut ur teatern.
Hittade ett klipp på Youtube där Mazz Murray sjunger It´s a kind of magic. så klicka HÄR och döm själva om hon kan sjunga eller inte! (Kan ju tillläggas åxå för de som inte vet det att Hon har spelat killer queen 5 år i rad och var med i original castet av We will rock you... så nån tycker om henne iallafall...=) )

Mattiaz x

No comments:

Post a Comment

About Me

My photo
Musikaltokig kille som jobbar som musikalartist och som är musikalnörd ut i fingerspetsarna!