Friday 12 February 2010

Musikal och konsert!

Det bästa med att bo i London (speciellt som musikalnörd) är att det finns så mycket musikal och konserter att gå på. Händer nått nytt hela tiden.
Just nu så går jag och väntar på 2 musikaler och en konsert.

Köpte biljett till Scott Alan konsert som är den 13 mars. Om ni inte vet vem Scott Alan är så tycker jag absolut ni ska youtub:a honom. Han är en amerikansk kompositör som skriver fantastiska låtar!!! Klicka HÄR för att för att lyssna på en fantastisk låt...finns massor på youtube.=)
Igår köpte jag och sara biljetter till musikalen A man of no importance som spelas på en liten teater här i london. Musikalen är skriven av Stephen Flaherty/Lynn Ahrens som skrivit andra musikalhitar som Ragtime, Seussical the musical, Once on this island och låtarna till Anastacia (filmen..inte artisten haha). Vi ska se den nästa söndag.

Jag och sara (plus pojkvän) ska även gå och se Chicago med den fantastiska musikalartisten Ruthie Henshall!!!Jag har redan sett den en gång.. men sara ville gärna se den och jag är ju inte den som säger nej till att följa med på musikal. Det braiga är åxå att jag har en kompis vars flatmate (rumskompis alltså=) ) är med i chicago så han fixar billigare biljetter. Toppen bra!=)
Så jag ser fram emot nästa nästa vecka. har två dagar ledigt då åxå. Underbart=) Återkommer med recensioner om de olika musikalerna.

Mattiaz x

1 comment:

  1. Bra, jag ser att du har koll på biljetterna;) Längtar!! X

    ReplyDelete

About Me

My photo
Musikaltokig kille som jobbar som musikalartist och som är musikalnörd ut i fingerspetsarna!