Wednesday 10 February 2010

Städa!

Finns det nått tråkigare än att städa?!? Och varför kan man inte hålla det rent och snyggt när man väl har lyckats städa utan det lik förbannat är stökigt 2 dagar senare igen?! Suck
Mitt rum är för tillfället ett bombnedslag! Min resväska ligger mitt på golvet efter min sverige resa som jg kom hem ifrån för 2 veckor sen. Det ser ut som om min väska haft magsjuka och spytt ut allt sitt innehåll över hela mitt golv!!

Varför blir det alltid såhär? Och jag tänker VARJE DAG (och jag skojar inte! VAAAARJE DAG!) att "Idag ska jag städa".. men så blir det liksom aldrig av. Inte för att jag har nått annat vettigt att göra...men jag kommer liksom inte igång. Och OM jag mot all förmodan skulle komma igång, så slutar det oftast med att jag fastnar med nått annat iallafall.
Och som sagt...Varför kan man inte hålla det rent och snyggt när det väl ÄR rent och snyggt. Det är som att det är omöjligt...som att det sitter en liten djävul på min vänstra axel som viskar i mitt öra: "Släng allt du har på golvet istället för att lägga tillbaka det på sin plats!!!!!" SUCK!

Ska nu försöka mig på konststycket att ignorera mini-djävuls-mattiaz och faktiskt STÄDA.
Fortsättning följer.... =)

Mattiaz x

No comments:

Post a Comment

About Me

My photo
Musikaltokig kille som jobbar som musikalartist och som är musikalnörd ut i fingerspetsarna!