Monday 22 February 2010

Kyrka, kinesiskt nyår, pizza hut och musikal (dvs.. en söndag i mitt liv!)

Hade en väldigt trevlig dag i söndags!
Den började inte så trevligt så som alla mina söndagar gör..nämligen med att jag var tvungen att stiga upp kl kvart i 8! Ja jag vet att alla ni som jobbar vanliga tider (typ 9-5) inte tycker att kvart i 8 låter speciellt tidigt.. men har man dagen innan jobbat hela dagen och kommit hem runt midnatt så är det lite små tugnt att gå upp så tidigt! Varenda söndag så tänker jag att jag bara vill ligga kvar i sängen och inte alls stiga upp när klockan ringer.. men sen så kommer jag på varför jag ska stiga upp...och då så är det bara att tvinga mig själv! Orsaken heter.. PENGAR!! tråkigt men sant!
På söndagar så spelas det ingen we will rock you på dominion theatre (en dag ledigt ska väl de stackars dansarna och sångarna ha!) istället så hyrs hela teatern av Hillsong church som håller gudstjänster där. Och om ni tror att det är bara en liten fin gudstjänst med kanske nån liten kör som sjunger nån psalm och en präst i vit rock som står vid ett podium och talar...så har ni fel! Hillsong är fart och fläkt med ett liveband på scenen och 6 sångare som studsar runt som galningar och ca 2000 i salongen som sjunger med och är helt inne i allt. Och detta gör de 4 gånger varje söndag! Galet!
Det vi, som jobbar på teatern, måste göra är att bara sitta innen vid dörrarna utifall att vi skulle behöva utrymma lokalen. Inte världens roligaste jobb..men det är bra lön så ska inte klaga!

Efter jobbet så mötte jag upp sara...som var ca 40 minuter sen!!!! Fast det var väldigt tur för jag var lite förvirrad på när jag skulle sluta och hade bestämt träff med henne 30 min innan jag faktiskt slutade...så vi lyckades tajma in varandra ganska så perfekt!
Vi var båda lite hungriga och jag föreslog Kina buffé. Gott gott tyckte sara och vi började promenera till de bästa stället där man kan hitta kinarestauranger..nämligen China Town!
DUMT GJORT!!! Det var tydligen det kinesiska nyåret just denna söndagen så det var smock fullt med folk i china town!! Smällare, trummor, prat i högtalare, musik och allmänt liv och rörelse gjorde detta till en ganska så komisk upplevelse. En promend som vanligtvis skulle ta ca 4 minuter tog i söndags 20 minuter!!


Så det blev ingen kinamat.. istället begav vi oss till Pizza Hut och åt pizza och drack varsin fantastiskt god strawberry cheescake-milkeshake!

Sen var det äntligen dags att bege sig till lilla the arts theatre för att se musikalen A man of no importance! Jag har alltid älskat musiken så jag förväntade mig att det skulle vara bra.. men blev ändå lite överraskad över HUR bra det var!!!
Det är en fantastisk musikal som handlar om Alfie Burns som är en katolsk busskonduktör i 60-talets irland! Hans passion är teatern och musikalen följer en stund i hans liv där han upptäcker vem han verkligen är och vad det får för konsekvenser. Kan du verkligen älska vem du vill?!! Fördommar, motgångar, vänskap och kärlek är det som genomsyrar hela musikalen! Väldigt gripande men samtidigt åxå ett väldigt komiskt manus gör att det är en komplettt musikal! Och väldigt fin och smart stageing (a la helena-style ;) )
En av de bästa låtarna ur musikalen heter The streets of Dublin (klicka för att lyssna!) som både jag och Sara satt och längtade efter och vi blev inte besvikna... GÅSHUD!!! =)
Musikalen tog slut alldeles för snabbt och det var dags att bege sig hemåt i london natten nynnandes på låtarna från musikalen! =)

Mattiaz x

No comments:

Post a Comment

About Me

My photo
Musikaltokig kille som jobbar som musikalartist och som är musikalnörd ut i fingerspetsarna!