Friday 19 February 2010

Väder och vind!!



London är ju berömt för sitt väder..eller snarare ökänt för sitt väder kanske jag ska säga! Så när jag flyttade till london så förberedde jag mig för det värsta och tänkte att det skulle vara grått, regnigt och kallt hela året om. men jag blev positivt överraskad när jag insåg att det faktiskt inte var så. Tyckte inte det var så stor skillnad från hemma i sverige.,..kanske att det regnade lite mer här...men annars inte så stor skillnad. Fast ibland är det lite löjligt. Denna veckan tex startade med lite halvtråkigt kallt(!) väder. I tisdags så regnade ganska så mycket hela dagen. sen på onsdagen så var det värsta superfina vårvädret!! Blå himmel, strålande sol. Kändes som att våren var här och jag ville åka till första bästa park och ta en promenad...men jag jobbade hela dagen vilket inte var kul! Men jag tänkte att jag kunde ta en promenad i det fina vårvädret idag istället. Men vad hör jag när jag vaknar...regnet som piskar mot rutan och inte är det lite heller!! Trrråkigt!!!!! Det är dagar som idag man bara vill stanna inomhus och titta på film..men det hade jag inte tid med utan gav mig ut i regnrusket och åkte in till stan för att ta klass!!
Hoppas på bättre väder imorgon så man kan ta sin starbucks "to go" efter klassen och njuta lite av vårsolen... men det lär väl regna..."som vanligt"! =)

Mattiaz x

No comments:

Post a Comment

About Me

My photo
Musikaltokig kille som jobbar som musikalartist och som är musikalnörd ut i fingerspetsarna!