Monday 18 April 2011

Dag 14

En person som alltid gör mig glad:

Först tänkte jag skriva Jack i tv-serien Will & Grace. För det finns inget som kan få mig att skratta även fast jag är på världens sämsta humör som den serien..och då speciellt karaktären Jack.

Men om man nu ska ta en verklig person (och det antar jag att man ska=) ) så svarar jag: min kompis Lill-anna. (för bild på henne..se mitt förra inlägg.. Dag 13)
Finns nog ingen som kan prata så mycket som hon...OCH vars skratt man kan identifiera bland 1000 personers skratt!! =) Vi gick musikteaterskolan i hop (och sen åxå dansforum) och jag kommer ALDRIG glömma min första kontakt med henne... Hon r
ingde hem till mig och ville veta lite mer om musikteaterskolan för hon var inte helt säker på om hon skulle gå...och eftersom jag stod först på telefonlistan de hade skickat ut och vi båda bodde i Lund så ringde hon mig (vi hade alltså aldrig träffats då!)
Vi pratade en stund och sen så frågar hon hur gammal jag var: 19 svarade jag och tyckte att jag var sådär coolt halv-vuxen! =) "hur gammal är du då" frågar jag och förväntar mig ett svar runt min ålder: 26 år säger anna... "Oj vad gammalt!!" slinker det rent spontant ur mig!!! För 26 år när man är 19 är ju typ som om någon sagt att de är 75 nu när jag är 30! =)
Till saken hör att när vi sen satt där på musikteaterskolan första dagen så tittade jag på alla mina blivande klasskompisar och letade efter denna U
RGAMLA kvinna som skulle gå i min klass.. hittade ingen så antog att hon inte skulle gå ändå... tog faktiskt några dagar innan jag insåg vem hon var.... Hon såg ut som om hon var 19... (och gör fortfarande fast hon nu är 37..fast på ett bra sätt!)
Och Lill-anna som hon kallas gör mig alltid glad..hon har alltid något galet upptåg på gång... ! =)

4e bilden: En bild som påminner dig om gamla tider.


Detta är jag, Lisa och Eliot innan (tror jag) premiären på West side story på dalhalla 2006.

No comments:

Post a Comment

About Me

My photo
Musikaltokig kille som jobbar som musikalartist och som är musikalnörd ut i fingerspetsarna!