Tuesday 5 April 2011

Lista

Min kära vän Sara började idag med en kul grej på sin blogg som jag tänker sno rakt av (har dock fått tillåtelse av sara! =) )

Det är en lista med 30 olika rubriker..och man skriver om en sak per dag... och en lista med 30 rubriker på bilder man ska lägga upp..
Listorna ser ut såhär:

1. En vanlig dag hemma hos mig
2. Tre saker du inte visste om mig
3. Mitt favoritland
4. Favoritsaker
5. Det här språket vill jag prata flytande
6. Dåliga vanor och laster
7. Bloggfavoriter
8. Mina favoritskor
9. Tre saker på min att-göra-innan-jag-dör-lista
10. Mitt bästa sminktips
11. Min favoritbutik
12. Så här var jag i skolan
13. Vanliga fördomar om mig
14. En person som alltid gör mig glad
15. Mitt drömyrke
16. Bästa resan
17. Det här får mig att skratta
18. Det här gör jag aldrig om
19. Bästa filmen
20. Min första tanke när jag vaknade idag
21. Det här drömde jag om inatt
22. Så här kommer jag vara som gammal
23. Vad ska mina barn heta
24. Mitt favoritresemål
25. Någon jag aldrig kommer släppa taget om
26. Barndomsminne
27. Min musiksmak
28. Min första pojkvän
29. Bästa tv-serien
30.Bästa tidsfördrivet

Och bildlistan ser ut såhär:

1a bilden: Någon du umgås med väldigt mycket.
2a bilden: En bild på dig själv.
3e bilden: En bild på någon i din familj.
4e bilden: En bild på en konstig tid i ditt liv.
5e bilden: En gammal bild på dig själv.
6e bilden: En bild på dig och en vän du inte varit med på länge.
7e bilden: En bild som du aldrig lagt upp.
8e bilden: En person du saknar.
9e bilden: Någon i din släkt.
10e bilden: Någon du tycker är väldigt snäll.
11e bilden: En person du kan berätta allt för.
12e bilden: En bild på din vardag.
13e bilden: Du och någon klasskompis.
14e bilden: En bild som påminner dig om gamla tider.
15e bilden: En person som du vill vara med.
16e bilden: En bild på dig själv.
17e bilden: En ovanlig bild.
18e bilden: En bild på din fritid.
19e bilden: En person som är snygg.
20e bilden: En bild på dina närmaste.
21a bilden: En person som alltid ställer upp för dig.
22a bilden: En bild på en tid du saknar.
23e bilden: En bild från i somras.
24e bilden: En bild som gör dig glad.
25e bilden: En person som alltid gör dig glad.
26e bilden: Någon/några som du alltid har roligt med.
27e bilden: En bild du alltid skrattar år.
28e bilden: En tokig bild.
29e bilden: Den nyaste bilden på dig själv.
30e bilden: Någon du aldrig kommer släppa taget om.


Så förhoppningsvis kommer detta vara roligt att skriva om för mig.. och rolig läsning för er!
Har varit lite dålig på att skriva på sista tiden..så känns som att det här är ett bra sätt att komma igång igen... nu har jag ju 30 dagar färdigt vad jag ska skriva om! =)

Mattiaz x

1 comment:

  1. Me like, a lot! :) Jag gillar sådant här! Jag kommer nog sno fotolistan, jag har redan en blogglista som jag inte har hunnit gå igenom ännu så jag får väl klara av den först. *s*
    Kul, kul! :)
    Vad är det för äventyr Martina är ute på då? Blir ju nyfiken. ;)

    ReplyDelete

About Me

My photo
Musikaltokig kille som jobbar som musikalartist och som är musikalnörd ut i fingerspetsarna!